اخبار و مقالات

​در سال‌های گذشته با زور و اجبار برخی واحدهای لبنی سنتی ‌صنعتی شدند
تاریخ انتشار : 1395/5/23 ساعت 09:40:27


در سال‌های گذشته با زور و اجبار برخی واحدهای لبنی سنتی ‌صنعتی شدند
۱۱:۴۶ (پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد فعالین این صنعت، گفت: اگر بخش دولتی با ما کاری نداشته باشد، کارمان را بهتر انجام می‌دهیم.

سید مهدی افخمی در نشست حلقه‌های مفقوده اقتصاد از مشکلات فراوان صنایع لبنی سخن گفت و ادامه داد: گاهی آنقدر از سوی بخش دولتی تحت فشار و نظارت هستیم که راه رفتن و کار عادی خود را نیز فراموش می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: اگر بخش دولتی کاری با ما نداشته باشید، بهتر می‌توانیم کارمان را انجام دهیم.
 
افخمی از حذف یارانه شیر انتقاد کرد و افزود: از زمان دولت قبل و با حذف یارانه شیر، صنعت لبنیات دچار مشکلات عدیده‌ای شد و این صنایع دچار رکود شدند.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با زور و اجبار برخی واحدهای لبنی سنتی را مجبور کردند صنعتی شوند، یادآوری کرد: امروز در هر کوچه و پس کوچه یک واحد لبنیات سنتی باز شده که لبنیات را با قیمت ارزان عرضه می‌کند و در نهایت یک یا دو نفر در آن مشغول به کار هستند و برخی از انها حتی از یک کارخانه هم بیشتر تولید دارند.
 
به گفته رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه، این در حالیست که یک واحد صنعتی هزینه‌هایی مانند تهیه دستگاه هموژن و پاستور، هزینه حمل و نقل، هزینه بسته‌بندی و ... را دارد و بعد از دو ماه با فروش محصولات به پولش می‌رسد، اما لبنیات‌های سنتی فقط با وسایل ساده لبنیات می‌فروشند و همان روز هم به پولشان می‌رسند.
 
افخمی با بیان اینکه در گذشته 22 واحد صنایع لبنی در کرمانشاه فعال بود، بیان کرد: با این مشکلات اکنون پنج یا شش واحد در کرمانشاه فعال هستند.
 
افخمی به مطرح کردن موضوع استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی از سوی وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد مردم از لبنیات صنعتی گریزان شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات قوطی سازی هم در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ یک واحد قدیمی قوطی سازی در کرمانشاه فعال بود که چون آن زمان در استان فرآوری چندانی نداشتیم پس از چند سال به جای دیگر منتقل شد.
 
به گفته افخمی، امروز با توسعه کشاورزی و فرآوری، واحدهای صنعتی باید از مناطق دیگر قوطی تهیه کنند./ ایسنا